Organizations Tied To David Brock, John Podesta and Google Used Taxpayer Money From Illicit
Political Interventions and Department of Energy Schemes To Fund Obama and Clinton
Campaigns

From a report by William Craddick, an expanded review of the Obama Administration “Slush-Fund”

payola scheme is proving epic corruption was in play using taxpayer dollars.

A case of US governmental meddling in the political affairs of a foreign ally previously investigated by
Congress appears to have also been part of a scheme to launder taxpayer money and use it to fund the
presidential campaigns of Barack Obama and Hillary Clinton, a crowdsourced investigation online has
revealed. The effort has revealed that organizations tied to high ranking members of Shareblue and its
holding company conspired with John Kerry's Department of State to use taxpayer funds in an effort to
unseat Benjamin Netanyahu as the Prime Minister of Israel. The funds appear to potentially have then
been laundered and returned via a campaign consulting group tied to former President Barack Obama,
ultimately being used to fund the 2016 U.S. presidential campaign of Hillary Clinton. Steven Chu and
the Department of Energy “Cleantech” scam that used money filtered through Tesla, Solyndra and
other crony operations appears to be the same kind of crony kick-back scam. In this one case example,
of many, the scheme went like this:

L. Funds Passed From The Department Of State Were Used By OneVoice In An Attempt To Unseat
Prime Minister Benjamin Netanyahu

“Peter Daou is the CEO of Shareblue’s holding company, True Blue Media LLC. Mr. Daou played an
integral role in the site’s transformation from True Blue Media to Shareblue. Mr. Daou was also a
former advisor to Hillary Clinton, John Kerry and former Senator Arlen Specter. His website reveals
that he has also advised the Clinton Foundation, the now shuttered Clinton Global Initiative, the U.S.
Department of Energy, the United Nations Foundation, Microsoft, Intel, AARP, Inc., Action Against
Hunger, PR Newswire and Bloomberg Philanthropies, two news organizations which both have close_

ties to the City of London-based UBM plc.

Mr. Daou has played an advisory role for OneVoice International, an “international grassroots

movement that amplifies the voice of mainstream Israelis and Palestinians, empowering them to propel
their elected representatives toward the two-state solution.” OneVoice’s partners include an impressive

list of global special interests including the Association of British Muslims, the UK Conservative Party,
Google, Crown Family Philanthropies, the European Commission (part of the European Union), High
Atlas Foundation, the UK Labour Party, the Rayne Foundation and the Rockefeller Brothers Fund.
Peter Daou’s involvement with OneVoice creates a very apparent conflict of interest given the massive

number of foreign interests who are dffiliated with the organization. Gary Gladstein, the former Chief
Operating Officer of Soros Fund Management, is listed as an Honorary Board Member of OneVoice.



http://www.zerohedge.com/users/william-craddick
http://web.archive.org/web/20150201095936/http://onevoicemovement.org/boards
http://archive.is/AyzAs
http://archive.is/u1oq0
https://archive.is/Ap6s
http://archive.is/p2WKA
http://archive.is/TRF9V
http://archive.is/TRF9V
http://disobedientmedia.com/document-reveals-clinton-global-initiative-is-shutting-down/
http://archive.is/bNhaI
http://archive.is/aZrtb

In 2014, OneVoice was awarded nearly $350,000 by the Department of State just weeks after most
political observers said it was only a matter of time before the Netanyahu coalition would collapse and
new elections would be held. The cash was used by OneVoicePalestine (OVP) in their “The Land is
Ours” on September 25, 2014 in a campaign to promote the stated American policy of a “two-state
solution” and the un-stated policy of deciding the borders for a Palestinian Authority country. The
money ultimately ended up in the hands of Victory 15, a "grassroots style" campaign whose main
objective was to unseat Benjamin Netanyahu as Prime Minister of Israel in the 2015 legislative
elections.

While OneVoice maintained that they did not directly use or grant the funds to influence the 2015
elections, the Senate Permanent Subcommittee on Investigations found that this was exactly what

transpired. OneVoice in fact, “deployed the campaign infrastructure and resources created using grant
funds to support an anti-Netanyahu political campaign.” The subcommittee ultimately found no legal
wrongdoing by State because there was restriction on how the peace process infrastructure could be
used dfter the grant expired in 2014. OneVoice had previously engaged in political activism during
Israel's 2013 elections, leading the State Department to be criticized for "lax oversight" which caused
officials to miss clear warning signs and allowed the use of taxpayer funds to intervene in the internal

dffairs of a strategic American ally.

Most damningly, the subcommittee's report revealed that the Obama administration deleted

emails related to the grants given to OneVoice in an apparent attempt to cover up the scandal.

The American Center for Law and Justice has since filed an injunction against the Department of State
in an attempt to compel the production of documents which they allege have been withheld by the
United States government.

I1. Money Given To OneVoice And The Victory 15 Campaign Was Returned To Pro-Clinton PAC In
An Apparent Laundering Scheme

Additional investigation has revealed that Victory 15 may not have been the final intended destination
for the State Department's grant. On February 11th, 2015, The Times of Israel reported that in the
course of their campaign to unseat Netanyahu as Prime Minister, Victory 15 retained 270 Strategies,

an organization lead by Jeremy Bird, who worked on President Barack Obama’s two victorious
presidential campaigns. Since 2013, 270 Strategies has worked with pro-Clinton PAC Ready for
Hillary, which raised millions in active solicitations as part of what 270 Strategies described as an
attempt to "tap into the organic grassroots energy around a potential Hillary Clinton presidential run
in 2016."


http://archive.is/n1N6R
http://archive.is/n1N6R
http://archive.is/bj5LA
http://archive.is/HOQnO
http://archive.is/0AKAi
http://media.aclj.org/pdf/Complaint-16-cv-2516-(DDC)-FILED-12.26.16_Redacted.pdf
https://archive.is/dnOLK
https://archive.is/dnOLK
http://archive.is/zoBqP
http://archive.is/khkDB
https://www.hsgac.senate.gov/subcommittees/investigations/media/portman-mccaskill-release-bipartisan-report-regarding-state-department-grantee-in-israel
http://archive.is/1V8Fl
http://archive.is/J7WB7

The retention of 270 Strategies to interfere in the political affairs of a foreign ally at the same
represents at best, an incredibly inappropriate conflict of interest given that their already existing
involvement with Hillary Clinton's campaign and close ties to Barack Obama. At worst, it raises the
possibility that taxpayer funds given by the Department of State to OneVoice found their way back to a
PAC dffiliated with Clinton's presidential campaign through a laundering scheme disguised as a

contract between Victory 15 and 270 Strategies. A previous report by Disobedient Media has revealed
a similar scheme that Shareblue engaged in with the Chinese government through a number of shell
companies to conceal a multi-million dollar cash transfer disguised as a mining project in return for
influence with the propaganda group.”

The U.S. Department of Energy from 2008 until 2016 was used for the same campaign-finance money-
laundering purpose. The CIA contracts that went to Google were also used for the same purpose. Eric
Holder’s DOJ funded community activist programs, which simply took taxpayer money to finance
street riots in favor of Obama and Clinton campaigns using the same kind of campaign laundering
scheme. Gowdy, Sessions and Chaffetz are calling for deep probes of these potentially felony-class
crimes. Gawker Media, Think Progress, Media Matters and Facebook were controlled by, and
exchanged financing with, the suspects in order to run character assassination and cyber-bully hit-jobs
against any reporter or citizen who questioned the trail of feloniously dirty money.


http://disobedientmedia.com/democrat-propaganda-group-shareblue-has-ties-to-chinese-government-host-of-foreign-special-interests/

	Organizations Tied To David Brock, John Podesta and Google Used Taxpayer Money From Illicit Political Interventions and Department of Energy Schemes To Fund Obama and Clinton Campaigns

